Folkedans Fyn

Sammenslutningen af Folkedanserforeninger på Fyn

Log ind

Log ind

Dagsorden til sendemandsmøde den 28. februar 2025

Herunder kan I læse dagsordenen til Folkedans Fyns sendemandsmøde den 28. februar 2025

Sendemandsmøde

Folkedans Fyn indkalder hermed til sendemandsmøde på

Højby skole, Nørrelunden 20, 5260 Odense S i kantinen.

Fredag den 28. februar 2025,  kl. 19.30

 

Dagsorden

  1. Valg af dirigent                     
  2. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning, herunder beretning fra udvalg
  3. Fremlæggelse af det reviderede årsregnskab                                                                         
  1. Indkomne forslag

4a) Bestyrelsen foreslår: Drøftelse af forslag om nedlukning af Folkedans Fyn pr. 1. maj 2026

4b) Bestyrelsen foreslår: Drøftelse af fordeling af evt. midler efter nedlukning.

Ligelig fordeling mellem medlemsforeninger på nedlægningstidspunktet.

Eller ?

andre forslag?

 

Bestyrelsens begrundelse: Faldende antal medlemsforeninger, faldende interesse for deltagelse i arrangementer / kurser.

Folkedans Fyn har 90 års jubilæum i 2026, hvilket fejres med jubilæumsfest lørdag den 31. januar 2026 kl 17. Forslag om nedlukning pr. 1/5-2026 efter jubilæet.

 

Iflg. vedtægternes § 8: ”For vedtagelse af Folkedans Fyns opløsning skal mindst halvdelen af det mulige antal sendemænd fra de tilsluttede foreninger være repræsenteret på mødet, samt at beslutningen vedtages med mindst 2/3 af de afgivne stemmer. Såfremt dette ikke opnås, bortfalder forslaget. Hvis nævnte antal foreningers sendemænd ikke er til stede indkaldes inden 14 dage skriftligt til ekstraordinært sendemandsmøde. På dette møde skal forslag vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer uden hensyn til antal af tilstedeværende foreningers sendemænd. Der foretages skriftligt afstemning, hvis blot én sendemand forlanger det.”

Hver medlemsforening har 2 sendemænd + bestyrelsens stemmer.

Iflg. vedtægernes § 15: ”Skulle Folkedans Fyn blive opløst, anvendes dens midler fortrinsvis til beslægtede formål efter sendemandsmødets beslutning.”

 

  1. Fremlæggelse af arbejdsplan og budget for det kommende år. Herunder fastlæggelse af kontingent.                                                 
  1. Valg

Følgende er på valg:

Bestyrelsesmedlemmer: Claus Lisberg

Formand: Grete Pedersen

Bilagskontrollant: Villy Mundt                                             

Fanebærer ikke på valg i ulige år                                         

 2 bestyrelsessuppleanter: Rita Vestergaard og Jytte Pilegaard               

Bilagskontrollant-suppleant: Jørgen Hansen                      

Fanebærersuppleant:Kaj Hansen                                                             

  1. Eventuelt

Gode ideer er velkomne og så vil vi tage dem med i vores videre arbejde

Bestyrelsen gør opmærksom på, at hvis kontingentet ikke er betalt senest den 31. december 2024, har man ingen stemmeret ved sendemandsmødet, men man har taleret.

Hver forening har 2 sendemænd, men alle interesserede kan deltage.

Forslag til behandling skal iflg. vedtægterne indgives inden 1. februar 2025.

 

Foreningen er vært ved en øl eller vand

Medbring kaffekurv inkl. service

 

Med venlig hilsen på bestyrelsens vegne

Grete Pedersen, formand

  1. januar 2025